Класически комплект самолет A04064 - Gloster Meteor F.8 (1:72)

Марка Airfix
Код на продукта 30-A04064
59,28 лв с ДДС 68,23 лв
3 - 7 дни
  • Доставка с куриер не по-късно от: 6.12.2024
  • Транспорт: 11,80 лв
points С покупката ще получите
59 точки
Описание на продукта

Класически комплект самолет A04064 - Gloster Meteor F.8 (1:72)

Модел на самолет за сглобяване. Размер: 1:72; 18,8 см. Опаковката съдържа: 111 части за сглобяване.
c Информация за оригинала и модела:
Gloster Meteor беше първият самолет с реактивен двигател, който се появи на небето над Европа в края на Втората световна война. След войната обаче той трябваше бързо да се развива, за да поддържа темпото с останалия свят, тъй като реактивното задвижване скоро стана стандарт за фронтовите изтребители. Това доведе до създаването на варианта F.8.

В края на Втората световна войни светът с учудване наблюдаваше как на небето над Европа се появяват първите самолети с реактивно задвижване, които бяха способни да достигат скорости с над 160 км/ч по-високи от най-съвременните изтребители с поршневи двигатели. Интересно е обаче, че развитието на реактивния двигател започна още през 30-те години на 20-ти век, когато инженери във Великобритания и Германия търсеха ново поколение авиационно задвижване. И наистина – първият полет на самолет с реактивен двигател се състоя само няколко дни преди избухването на Втората световна война, но конфликтът изискваше производството на хиляди самолети, задвижвани от съществуващата поршнева технология, което значително забави напредъка в областта на реактивното задвижване. Във Великобритания полезен реактивен двигател произведе гениалният инженер Франк Уитъл, и когато тази задвижваща единица беше инсталирана в самолета Gloster E28/39 Pioneer за неговия първи полет, планиран за 15 май 1941 г., този апарат стана първият британски самолет, който някога е летял с реактивен двигател – и след това можеше да започне състезанието за производството на първия реактивен изтребител за Кралските ВВС.

Компанията Gloster Aircraft Company подготвяше новия си двудвигателен реактивен изтребител за летателни изпитания при най-строги мерки за безопасност. По време на изпитателните полети, освен това, целият ненужен персонал беше изгонен от летището и местната полиция затвори околните пътища, за да не могат любопитните да разберат за тази строго охранявана авиационна тайна. Ако някой е видял този странен нов самолет във въздуха, той несъмнено се е чудил къде са перките и защо издава толкова странен звук. През лятото на 1944 г. обаче тайната беше окончателно разкрита, когато 616-та ескадрила от базата на RAF Manston официално подготвяше своя Gloster Meteor F.1 за война. Кралските ВВС така имаха своя първи реактивен изтребител, с който започна нова ера в британската авиация.

Първият британски реактивен изтребител все още имаше сравнително примитивна конструкция и причината, поради която получи два двигателя, беше фактът, че тези ранни реактивни самолети не бяха много мощни и реагираха сравнително бавно на изискванията на пилота, така че използването на два двигателя изглеждаше практично. Видимостта от кабината обаче беше отлична, тъй като пилотите не бяха затулени от никаква перка, и след като самолетът се разлетя, той разполагаше с достатъчно мощност. Meteor преминаваше през почти непрекъснато развитие. Всички предишни модели на Meteor произлизаха от първия самолет, но с появата на варианта F.8 през 1950 г. Meteor достигна доистински изключителен ранно реактивен самолет, който служеше не само в RAF, но и в няколко други авиационни формирования по целия свят. F.8 беше малко по-дълъг от предшествениците си, имаше подобрени двигатели, по-голям капацитет за гориво и катапултно седалка. За да се решат някои проблеми с нестабилността, които се появиха по време на развитието, новият самолет получи и преработен опашен елемент, по който този по-късен модел на Meteor може да бъде разпознат от пръв поглед.

След пет години от въвеждането на Meteor F.8 в активна служба в британските ескадрили, този самолет съставляваше гръбнака на изтребителните отбранителни сили на RAF – той беше по същество реактивният еквивалент на Spitfire-ите, които кръжаха в британското небе по време на битката за Британия само десет години по-рано.

Препоръчителни цветове (Humbrol):
-

Детайли на модела:
Мащаб: 1:72
Брой части: 111
Дължина: 188 мм
Ширина: 158 мм
Височина: 55 мм
Сложност: 2
Точки Flying Hours: 2

Препоръчва се за деца над 8 години.

Предупреждение: Опасност от задушаване! Продуктът съдържа малки части. НЕПОДХОДЯЩО ЗА ДЕЦА ПОД 3 ГОДИНИ!

Отзиви
0 оценки
Закупени 1 + клиент

Струва си да играете и пазарувате с нас

Имаме над 200 000 продукта на склад за вас.
Имаме над 200 000 продукта на склад за вас.
Система за лоялност, която ви възнаграждава при всяка покупка.
Система за лоялност, която ви възнаграждава при всяка покупка.