Класически комплект самолет A07115 - Junkers JU87B-2/R-2 (1:48)
Модел на самолет за сглобяване. Размер: 1:48; 22,9 см. Опаковката съдържа: 158 части за сглобяване.
Информация за оригинала:
Въпреки че Ju87B Stuka обикновено се свързва с опасните бомбардировки на Вермахта в началото на Втората световна война, той също така е много ефективен морски бомбардировач. Успяваше да извършва точни пикиращи бомбардировки срещу всяко съюзническо плавателно средство и флоти в Ламанша, Северна Африка и Средиземно море, причинявайки значителни загуби. Освен че беше неразривна част от силите на Люфтвафе през цялата война, той служеше и в авиацията на Италия, Румъния, България и Унгария.
Пикиращите атаки на Stuka бяха толкова сложни, че в тези маневри трябваше да участват редица автоматични механизми и функции. На височина около 4,5 км пилотът определяше местоположението на целта си чрез прицелния прозорец, разположен на пода на пилотската кабина. След като пилотът започнеше спускането, двигателят и перката на самолета се управляваха автоматично, за да се държи при пикиращото спускане в най-изгодна позиция. Автоматичният височинен руль по-късно правеше машината „тежка на опашката“. Пилотът преместваше лоста назад, което ограничаваше 'ударът' на управленския джойстик, и бързо започваше точно определена последователност от действия, които, ако се извършваха правилно, гарантираха, че освободената бомба ще падне точно на предвидената цел. Бързо настройваше крилните флапери, намаляваше газа и затваряше охладителните флапери. Самолетът автоматично се спускаше пикиращо надолу в 180-градусова спирала, а автоматично се активираха и въздушните спирачки, за да се ограничи скоростта на падане до постоянни 580 км/ч. В този момент нямаше връщане – атакуващата последователност беше започната.
Натискът върху тялото на пилота, разбира се, нарастваше, но той все пак имаше много неща за вършене. Уголът на спускане можеше да следи по редица червени линии отстрани на прозореца на пилотската кабина и да ги сравнява с хоризонта – при атаки с 60, 75 или 80 градуса спускане. След това, преди да освободи основната тежка бомба, той погледна напред през твърдия прицел, за да изравни посоката на атаката – оптималната височина за освобождаване пилотът виждаше от мигащата светлина на висотомера. Бомбата беше поставена на голяма носеща конструкция с форма на U, която при освобождаване се люлееше и безопасно освобождаваше мунициите извън обхвата на голямата перка и директно на целта. По време на всичките тези действия пилотът се уверяваше, като няколко пъти поглеждаше към червените колчета, които стърчаха от горната страна на крилата, които го информираха, че автоматичната система за изравняване на падането е активна в случай, че поради претоварване загуби съзнание. Всичко това се случваше в рамките на няколко хектарни секунди!
След като бомбите бяха извън самолета, машината сама започна последователността от действия за изравняване на пикиращото падане. В този момент на екипажа се оказваше най-голям натиск, при който претоварването обикновено надвишаваше силата на гравитацията повече от шест пъти, което можеше да доведе поне до увреждане на зрението. Когато самолетът се изравни и носът му беше над хоризонта, спирачните флапери автоматично се затвориха, газта се отвори, а перката се настрои на изкачване – пилотът след това трябваше бързо ръчно да отвори охладителните флапери, за да предотврати прегряване на двигателя, и да поеме контрола над самолета. Това беше моментът, в който беше най-уязвим, тъй като току-що летеше ниско, с относително малка скорост и на вражеска територия. Стрелецът на пилота отзад също можеше да бъде все още в безсъзнание, а дори и самият той можеше да се чувства малко замаян, докато от всички страни го обстрелваха всяко противовъздушно оръдие, пушка и вражески самолет в околността.
Цветова схема (Необходими цветове):
A - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 3, Гърция, Пролет 1941 - 111, 26, 33, 53, 56, 60, 62, 65, 85, 103, 240, 241, 242
B - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 2 - 111, 26, 33, 34, 53, 56, 60, 62, 65, 103, 240, 241, 242, 249
Детайли на модела:
Мащаб: 1:48
Брой части: 158
Дължина: 22,9 мм
Размах на крилете: 28,8 мм
Трудност: 3
Точки летателни часове: 3
Препоръчва се за деца над 8 години.
Предупреждение: Опасност от задушаване! Продуктът съдържа малки части. НЕПОДХОДЯЩ ЗА ДЕЦА ПОД 3 ГОДИНИ!