Cobi Въоръжени сили MIG-29 Източна Германия, 1:48, 590 k
Конструктор на изтребителя МиГ-29 с кодово наименование на НАТО "FULCRUM" в камуфлаж на германските ВВС. Сглобеният модел има регулируеми контролни повърхности и отварящ се капак на кабината. Поради конструкцията на комплекта, колесниците не са прибиращи се, но могат лесно да бъдат свалени. Част от комплекта е горната половина на фигурката на пилота, който може да седи в кабината. Моделът може да стои на собствените си колесници или на стойка с табелка.
- Изискванията на съветското командване от 1969 г. за нов самолет като противовес на американските машини бяха толкова високи, че по време на разработката през 70-те години Русия трябваше да прекрати програмата поради екстремни разходи и да я раздели на две направления. Така се появи леката изтребител МиГ-29 и по-тежкия самолет Сухой Су-27.
- МиГ-29 от конструктивното бюро МиГ първи път излетя от заводското летище в Нижни Новгород на 6 октомври 1977 г.
- Изтребителят беше разработен като противовес на американските самолети F-15 Eagle и F/A-18 Hornet и производството му продължава и до днес.
- Интересен факт за МиГ-29 е, че формата на корпуса допринася за общия подем с до 40 %.
- В момента на своето създаване той беше конкурент, който се изнасяше в повечето страни от бившия Варшавски договор.
- МиГ-29 е освен това оборудван със система IRTS за търсене на цели на базата на топлинни сигнали, която е податлива на смущения, но по времето на своето създаване беше страховита оръжейна система.
- Всички страни, които експлоатираха МиГ-ове, имаха един общ проблем, а именно хроничен недостиг на качествени резервни части. Осигуряването на резервни части отразяваше икономическите проблеми на целия източен блок.
- МиГ-29 все още се произвежда в Индия под лицензионното наименование BAEZ.
- Собственик на 21 МиГ-а са САЩ, които ги използват за бойна подготовка.
- Общо са произведени 14 различни версии.
- До днешна дата са произведени над 1 600 броя.