Cobi IR Римска колесница, 120 к, 3 ф
Конструктор на модела на римската военна колесница Чарион, украсена за публичното честване Триумф. Сглобеният модел има големи колела с лъчи и дървена впряговка за впрягане на две фигурки на коне. В комплекта е включена и фигурка на генерал на римските легиони, въоръжен с къс меч гладиус.
- С откритията на колелото някъде в евразийските степи преди 4 хиляди години, се появяват и първите колесници.
- Първото писмено свидетелство за използването на военни колесници датира от около 2500 година преди нашата ера.
- Много добри строители били египтяните, които успели да произведат здраво и бързо превозно средство с тегло само 38 кг. Римляните обаче усъвършенствали производството и тактиката на използване.
- Римските легиони използвали военни колесници в големи количества по време на своите кампании.
- Стандартната тактика била бързи нападения от 1-2 души във всяка колесница при максимална скорост. Защитната пехота не могла да избяга преди атаката.
- Нациите, нападнати от римляните, били принудени да строят свои собствени колесници, за да постигнат баланс на силите на бойното поле.
- Нищо не трае вечно и армията на Александър Велики разработила тактика за защита срещу атаките на колесниците. Това се случило за първи път в битката при Гаугамела и колесниците от тип Чариот загубили своето значение.
- В Римската империя колесниците продължавали да запазват своята популярност, било то на игри или тържествени церемонии.
- Един от най-популярните обреди бил Триумф, който имал за цел публично да оцени смелия командир.
- За да бъде такъв командир оценен от сената, той трябвало да изпълни две условия.
- Да победи врага в "справедлива" война и да загинат най-малко 5000 врагове.
- Когато условията били изпълнени, воеводата можел да носи отличителния знак Ornamenta Triumphalia.
Брой части: 93