Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 к, 1 ф

Марка Cobi
Код на продукта CBCOBI-5746
63,13 лв с ДДС
Последни 2 бройки
  • Доставка с куриер не по-късно от: 29.11.2024
  • Транспорт: 11,80 лв
points С покупката ще получите
63 точки
Описание на продукта

Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 к, 1 ф

Конструкторският комплект на американския изтребител с необичайна конструкция Bell P-39D Airacobra в цветовете на 35-та изтребителна група на USAF.

Сглобеният модел има въртяща се перка, регулируеми контролни повърхности и свалящ се капак на кабината за удобно сядане на фигурата на пилота от 8-ми ескадрон с прякор "Черните пантери".

Моделът може да стои на собственото си шаси или да бъде безопасно съхраняван в приложената стойка.


Интересни факти:

  • Страхотен самолет или провал? Точно на тези две групи се деляха техните пилоти. Когато конструкторът Робърт Дж. Уудс завърши плановете на първия изтребител на компанията Bell, XP-39, необичайната конструкция на машината вече имаше своите привърженици и противници.
  • Двигателят беше монтиран напълно нетрадиционно зад седалката на пилота и за предаване на мощността на двигателя се използваше дълъг вал. Това решение доведе до добро балансиране на самолета и по-добра маневреност.
  • Необходимото въоръжение можеше да се инсталира в празната предна част.
  • Шасито също беше нестандартно, с трето шасийно колело на носа вместо обичайното задно колело или опашка. Приземяването с такава машина изискваше много повече опит.
  • Първият изпитателен полет се състоя на 6 април 1938 г. на летището Ниагара Фолс. Изпитанията показаха добра маневреност, висока скорост, но и проблеми с компресора GE.
  • Първите серии самолети бяха разположени в Тихия океан, но в сравнение с японските Зеро не бяха много успешни. Някои източници дори посочват, че P-39 беше напълно неизползваем на височини над 5 000 м.
  • Напълно различна ситуация беше на източния фронт. Съюзниците доставиха на Съветския съюз почти 5 000 самолета и руските пилоти не можеха да ги похвалят достатъчно. Разликата беше в това, че на източния фронт самолетите се използваха предимно за поддръжка на наземните войски и въздушните битки често се провеждаха на по-ниски височини, а именно тук Airacobra беше много добра.
  • Другата причина беше нещо, което не може да бъде описано в никакви технически таблици. Самолетът "седна" с характера на руските пилоти. Докато машини като P-51A Mustang или Hurricane бяха твърде сложни за руските пилоти и условия, P-39 беше сравнително проста "ковачка".
  • Произведени са приблизително 9 584 броя в няколко версии.
Отзиви
0 оценки
Закупени 5 + клиенти

Струва си да играете и пазарувате с нас

Имаме над 200 000 продукта на склад за вас.
Имаме над 200 000 продукта на склад за вас.
Система за лоялност, която ви възнаграждава при всяка покупка.
Система за лоялност, която ви възнаграждава при всяка покупка.