Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 к, 1 ф
Конструкторският комплект на американския изтребител с необичайна конструкция Bell P-39D Airacobra в цветовете на 35-та изтребителна група на USAF.
Сглобеният модел има въртяща се перка, регулируеми контролни повърхности и свалящ се капак на кабината за удобно сядане на фигурата на пилота от 8-ми ескадрон с прякор "Черните пантери".
Моделът може да стои на собственото си шаси или да бъде безопасно съхраняван в приложената стойка.
Интересни факти:
- Страхотен самолет или провал? Точно на тези две групи се деляха техните пилоти. Когато конструкторът Робърт Дж. Уудс завърши плановете на първия изтребител на компанията Bell, XP-39, необичайната конструкция на машината вече имаше своите привърженици и противници.
- Двигателят беше монтиран напълно нетрадиционно зад седалката на пилота и за предаване на мощността на двигателя се използваше дълъг вал. Това решение доведе до добро балансиране на самолета и по-добра маневреност.
- Необходимото въоръжение можеше да се инсталира в празната предна част.
- Шасито също беше нестандартно, с трето шасийно колело на носа вместо обичайното задно колело или опашка. Приземяването с такава машина изискваше много повече опит.
- Първият изпитателен полет се състоя на 6 април 1938 г. на летището Ниагара Фолс. Изпитанията показаха добра маневреност, висока скорост, но и проблеми с компресора GE.
- Първите серии самолети бяха разположени в Тихия океан, но в сравнение с японските Зеро не бяха много успешни. Някои източници дори посочват, че P-39 беше напълно неизползваем на височини над 5 000 м.
- Напълно различна ситуация беше на източния фронт. Съюзниците доставиха на Съветския съюз почти 5 000 самолета и руските пилоти не можеха да ги похвалят достатъчно. Разликата беше в това, че на източния фронт самолетите се използваха предимно за поддръжка на наземните войски и въздушните битки често се провеждаха на по-ниски височини, а именно тук Airacobra беше много добра.
- Другата причина беше нещо, което не може да бъде описано в никакви технически таблици. Самолетът "седна" с характера на руските пилоти. Докато машини като P-51A Mustang или Hurricane бяха твърде сложни за руските пилоти и условия, P-39 беше сравнително проста "ковачка".
- Произведени са приблизително 9 584 броя в няколко версии.